The Guantánamo Files
Nozze reali: l'esodo e il «media event»

WikiWikiLeaksLeaks

Il New York Times e il  Guardian questa volta hanno dovuto fare a meno dei documenti di WikiLeaks  su Guantánamo (probabilmente per i litigi continui con Julian Assange), ma una manina anonima ha fatto in modo che le carte arrivassero comunque in redazione. E per fortuna,  visto che  i due giornali esclusi dal pool hanno comunque prodotto gli articoli più approfonditi.

In this latest round of leaks, WikiLeaks lists as its news partners The Washington Post, The McClatchy Company, Spanish newspaper El Pais, Britain’s The Daily Telegraph, Germany’s Der Spiegel, France’s Le Monde, the daily Swedish tabloid Aftonbladet, Italy’s la Repubblica and the weekly newsmagazine L’espresso, and British journalist Andy Worthingon, who has written extensively on Guantánamo and Bagram. Instantly noteworthy: While WikiLeaks regulars Der Spiegel, Le Monde, and El Pais are still in the loop, The New York Times has once again been cut out—and for the first time, The Guardian too has been ignored by Assange’s organization. However, both papers have still managed to produce substantial packages—perhaps the most substantial of any published overnight—on the Guantánamo files.

Columbia Journalism Review

Commenti